دستی با هوش مصنوعی برای فضای کاری


گوگل در تلاش است تا کارایی دستیار هوش مصنوعی خود را ثابت کند. تنها چند روز پس از نمایش داستان های موفقیت مشتری و ادغام گوگل جمینی به Workspace، غول فناوری همچنان به حرکت خود ادامه می دهد. TechRepublic در رویداد Gemini at Work فقط دعوت شده در 26 سپتامبر در دفتر صنعتی شیک Pier 57 در شهر نیویورک شرکت کرد تا از نزدیک توانایی‌های دستیار هوش مصنوعی را ببیند.

جوزا در جمع بندی بهترین است، نه در خلاقیت

تظاهرات در رویداد Gemini at Work نشان داد که جوزا زمانی بهترین عملکرد را دارد که انسان ها از قبل پارامترهای یک پروژه را تعریف کرده باشند. Gemini for Workspace به طور یکپارچه در سراسر پلتفرم ادغام می شود و در نوار کناری زندگی می کند.

در هر برنامه Workspace، می‌توانم از Gemini در مورد جلسات شرکت از پیش ساخته شده، عرشه‌های زمین و ایمیل‌هایی که Google ارائه می‌کند بپرسم. جمینی در خلاصه‌نویسی فوق‌العاده مؤثر است – و گوگل آن را می‌داند. با فشردن ستاره Gemini در اسناد، سند بدون نیاز به وارد کردن درخواست توسط کاربر خلاصه می شود.

تجزیه و تحلیل یادداشت‌های جلسه با جمینی نسبتاً خوب کار می‌کند، اما جمینی با سؤالاتی که بلافاصله به متن موجود اشاره نمی‌کند، دست و پنجه نرم می‌کند. من می‌توانم سؤالاتی درباره محتوای ایمیل از یک مشتری خاص بپرسم، همانطور که نماینده Google که نسخه نمایشی را اجرا می‌کند، مرا تشویق به انجام آن کرد. اما از جمینی می‌پرسید: «کدام یک از این ایمیل‌ها فوری‌تر است؟» پاسخی نداد، حتی اگر بسیاری از ایمیل‌ها پیام‌های غیر فوری «به جمینی خوش آمدید» و بقیه از مشتریان خیالی من بودند.

ببینید: گوگل مروری بر هوش مصنوعی Gemini را در موتور جستجوی همه جا قرار می دهد.

هوش مصنوعی با ویژگی‌ها دست و پنجه نرم کرد. تظاهرات مورد نظر گوگل، طرحی در مورد منوی پاییزی یک کافی شاپ بود. از جمینی خواستم تا نسخه‌ای از بازاریابی برای کافی‌شاپ تهیه کند، به‌ویژه به عناصر زندگی شهر نیویورک اشاره کند. کپی حاصل مبهم بود. نام شهر وجود داشت اما هیچ نشانه یا اشاره دیگری به فرهنگ متمایز نیویورک نداشت. درخواست از Gemini برای محدود کردن متن برای صحبت در مورد منطقه Prospect Park بروکلین، تصاویری از قهوه در لیوان ها را به جای نتایج مرتبط ایجاد کرد.

درخواست دادن اغلب به چند تلاش نیاز دارد تا درست انجام شود، اما من فکر نمی‌کنم که بازاریاب‌های انسانی با دانش واقعی از پایگاه مشتریان خود بتوانند کل پروژه‌ها را از Gemini دریافت کنند. گوگل از آن آگاه است. سلب مسئولیت ها در مورد Gemini که یک ابزار نوشتن خلاق است، نه داور حقایق فراوان است. بسیاری از داستان های مشتری این نکته را نشان می دهد.

مشتریان Gemini از هوش مصنوعی به عنوان نقطه شروع استفاده می کنند

اندرو لارسون، مدیر ارشد فناوری و امنیت اطلاعات در شرکت نرم افزار حسابداری FinQuery، یکی از مشتریان متعددی بود که جمینی را آزمایش کرد. او گفت که شرکتش می‌خواهد از این فناوری استفاده کند تا “محملات ما را کاهش دهد، همه آن کارهای پیش پا افتاده و کم فکر.”

توسعه دهندگان او کار جمینی را دوباره بررسی کردند و خودشان آن را تأیید کردند. لارسون گفت، در عین حال، Gemini به کاهش کارهای تکراری یا تکراری کمک می‌کند و افراد را آزاد می‌کند تا «لحظه‌های خلاقانه یا بزرگ لامپ» داشته باشند.

کالین ویلکینسون، مدیر مهندسی در Etsy، گفت که تیم او از Gemini خواسته است تا نگرانی‌های اصلی مشتریان، مسائل تکراری و تعداد دفعات دریافت بلیط‌هایی را که نیاز به تشدید دارد، داشته باشد. این به تیم های محصول کمک می کند سریعتر به بازخورد پاسخ دهند.

مارک کوبان، سرمایه گذار «شرک تانک» و اخیراً یکی از بنیانگذاران شرکت داروسازی Cost Plus Drugs، «مثل داشتن یک مشاور، مشاور یا حتی یک مربی است». کوبان به عنوان سخنران مهمان در این مراسم حضور داشت.

VM و GM Google Workspace آپارنا پاپو با سرمایه گذار مارک کوبان در محل اسکله 57 گوگل در نیویورک در 26 سپتامبر مصاحبه می کنند.
VM و GM Google Workspace آپارنا پاپو با سرمایه گذار مارک کوبان در مکان Google’s Pier 57 در نیویورک در 26 سپتامبر مصاحبه کردند. تصویر: مگان کروز

VM و GM Google Workspace آپارنا پاپو با سرمایه گذار مارک کوبان در محل اسکله 57 گوگل در نیویورک در 26 سپتامبر مصاحبه می کنند.

برداشت او از کار با هوش مصنوعی بدبینانه بود، و گفت: “شما می توانید به آن نفرین کنید، می توانید آن را نامگذاری کنید، مهم نیست.” کوبان هوش مصنوعی را به عنوان جایگزینی برای استخدام افراد بیشتر معرفی کرد، با این مزیت افزوده شده که هوش مصنوعی نمی تواند پاسخگو باشد – شاید نگاهی تلخ به نقش یک دستیار.

با این حال، گوگل یک زمینه بالقوه پرسود برای پر کردن دارد، با 10 میلیون مشتری فعلی Workspace که به طور بالقوه می توانند افزونه Gemini را خریداری کنند. گوگل می‌خواهد تا حد امکان به آن مشتریان بالقوه آموزش دهد – بسیاری از شرکت‌کنندگان در این رویداد مدیران اجرایی یا صاحبان کسب‌وکارهای کوچک بودند که برخی تازه به هوش مصنوعی بودند.

معاون و مدیر ارشد بخش Google Workspace آپارنا پاپو گفت: «برای نیروی کار فردا واقعاً مهم است که این مهارت ها را بدانند.



منبع: https://www.techrepublic.com/article/google-gemini-at-work-2024-event/