درک عمومی از هوش مصنوعی


درک عمومی از هوش مصنوعی (AI) در حال تکامل است و بسیاری از موارد استفاده نشان دهنده مزایای مثبتی است که می تواند برای جامعه در سراسر جهان به همراه داشته باشد.

فناوری همیشه رو به جلو است زیرا ما از قدرت آن برای حل مشکلات استفاده می کنیم. با این حال، هوش مصنوعی به عنوان یک تغییر یک بار در یک نسل در چشم انداز فناوری متمایز است. قدرت بسیار زیاد آن نه تنها مشکلات موجود را برطرف می کند، بلکه کاربردهای جدید و چشمگیر را نیز آشکار می کند. این فناوری است که نوید تغییر شکل جهان ما را به روش‌های بی‌سابقه‌ای می‌دهد و این پتانسیل انقلابی تا حدی توضیح می‌دهد که چرا برخی افراد در مورد تأثیر هوش مصنوعی محتاط هستند.

هر سال، بوش گزارش جهانی Tech Compass را منتشر می‌کند و از 11000 نفر در سراسر جهان نظرسنجی می‌کند تا نگرش آن‌ها را نسبت به فناوری مشخص کند، درک عمومی از پیشرفت فناوری را برجسته می‌کند و فرصت‌ها و خطرات فناوری را در نظر می‌گیرد. نتایج امسال چشم نواز بود. در دنیای غرب، کمتر از نیمی از پاسخ‌دهندگان موافق بودند که «فناوری‌های هوش مصنوعی جهان را به سمت بهتر تغییر می‌دهد»، با این تصور که در کشورهای شرقی با ۷۵ درصد در هند و ۸۲ درصد در چین، بسیار مثبت‌تر است.

آنچه حتی آشکارتر است، اجماع قوی در مورد نیاز به برچسب گذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است. بین 79 تا 87 درصد از پاسخ دهندگان در تمام هفت کشور مورد بررسی موافق بودند که چنین برچسب گذاری باید اجباری باشد.

مرتبط:ایجاد هوش مصنوعی قابل اعتماد با یادگیری درس های موتورهای جستجو

این می تواند نشان دهنده بی اعتمادی به هوش مصنوعی باشد و ما اغلب شاهد واکنش های منفی نسبت به فناوری هایی هستیم که پتانسیل تغییر چشمگیر جهان را دارند، چه پیشرفت در ماشین آلات کشاورزی در اوایل دهه 1900 و چه قدرت محاسباتی در اوایل دهه 2000. با وجود ترس های اولیه، هر دو فناوری به طور قابل توجهی کارایی را افزایش دادند و برای بشریت مفید بودند.

هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا هوش مصنوعی تأثیر انقلابی مشابهی خواهد داشت یا خیر. با این حال، اگر هوش مصنوعی به درستی پیاده‌سازی شود، ادراک عمومی احتمالاً تغییر مثبتی خواهد داشت. برای مثال، در حالی که مردم برای تعامل رو در رو با پزشکان خود ارزش قائل هستند، هوش مصنوعی می‌تواند تشخیص‌های دقیق‌تر و سریع‌تری ارائه دهد و کیفیت مراقبت را بدون آسیب رساندن به لمس شخصی افزایش دهد.

بوش سنسوری به نام SoundSee دارد که به صداها گوش می دهد و در صورت تغییر در الگوی معمولی هشدار می دهد. ما از این سنسور برای نظارت بر الگوهای تنفس کودکان مبتلا به آسم استفاده کرده‌ایم، بنابراین می‌تواند به والدین هشدار دهد که کودک در آستانه حمله آسم است، قبل از اینکه کودک متوجه هر گونه تغییری در تنفس خود شود.

من اخیراً با یک استارت آپ در زمینه دندانپزشکی صحبت کردم و آنها گفتند که دندانپزشکان حدود یک سوم وقت خود را صرف نوشتن یادداشت های بیمار می کنند. این استارت آپ در حال توسعه یک ابزار هوش مصنوعی است که مکالمه دندانپزشک با بیمار را ضبط می کند و به طور خودکار گزارش ایجاد می کند، کارایی را بهبود می بخشد و به آنها اجازه می دهد بیماران بیشتری را در روز درمان کنند و در عین حال از مستندات دقیق اطمینان حاصل کنند. بیمار بدون آگاهی مستقیم از دخالت هوش مصنوعی از این کارآیی بهره می برد.

مرتبط:فرصت تریلیون دلاری هوش مصنوعی: کارآمد کردن یکپارچه سازی داده های سازمانی

پیام کلیدی در اینجا این است که مردم نباید از هوش مصنوعی به عنوان یک نیروی مخرب بترسند و نگران باشند که زندگی آنها زیر و رو شود، بلکه باید در مورد نحوه عملکرد بی سر و صدا در پس زمینه برای سودمندی ما به عنوان یک جامعه آموزش ببینند. .

در بوش، ما هوش مصنوعی را ابزاری برای همه می‌دانیم. ما کد اخلاقی Bosch AI را در سال 2020 ایجاد کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه محصولات و خدمات هوش مصنوعی ما با اخلاق “اختراع شده برای زندگی” ما مطابقت دارند، که نوآوری ما در Bosch را با مسئولیت اجتماعی ترکیب می کند. اگر همه کسب و کارها شروع به پیروی از دستورالعمل های مشابه کنند، درک عمومی از هوش مصنوعی از نگرانی به اعتماد تغییر خواهد کرد.





منبع: https://aibusiness.com/responsible-ai/public-perceptions-of-artificial-intelligence