هوش مصنوعی به طور قابل توجهی هر صنعت را متحول می کند و فناوری مطمئناً از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، افزایش بهره وری به چیزی بیش از خود فناوری نیاز دارد. آنها خواستار مرزها، دستورالعمل ها و فرصت های یادگیری هستند.
شاید تعجب آور نباشد، آخرین داده های Amdocs دریافتند که مهارت هوش مصنوعی در میان کارکنان فناوری بالاترین میزان است و گزارش شده است که 72 درصد از شایستگی بالایی برخوردار هستند. با این حال، کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. هنگامی که تیم ها به طور کامل به این مهارت ها مجهز شوند، توسعه نرم افزار می تواند کارآمدتر و متمرکز بر نوآوری شود و توسعه دهندگان را قادر می سازد تا روی حل مسئله پیچیده و وظایف خلاقانه تمرکز کنند.
با ابزارهای هوش مصنوعی، توسعهدهندگان میتوانند فرآیندهایی مانند قالببندی نحو و تست واحد را تسریع کنند و زمان خود را برای انجام کارهای خلاقانهتر مانند طراحی و معماری آزاد کنند. جای تعجب نیست که بسیاری مشتاق این انتقال هستند، اما کارفرمایان عاقلانه هستند که قبل از اجرای طرح هوش مصنوعی خود موارد زیر را در نظر بگیرند.
قبل از رفتن بدانید
دست و پنجه نرم کردن با قدرت و محدودیت های هوش مصنوعی – به ویژه در مورد اخلاق و امنیت – نیاز به درک گسترده سازمان دارد. در توسعه نرم افزار، این امر به ویژه بسیار مهم است، زیرا سیستم های ساخته شده بر زندگی تأثیر می گذارند.
در حالی که هوش مصنوعی می تواند بهره وری را افزایش دهد، خطا ناپذیر نیست – ابزارهای هوش مصنوعی مولد همچنان مستعد خطا و توهم هستند و توسعه دهندگان باید در تشخیص نتایج دقیق از اشتباه ماهر باشند. خوشبختانه سازمانهای بیشتری شروع به درک اهمیت این موضوع کردهاند، به طوری که 47 درصد از کارکنان فناوری گزارش دادهاند که شرکتهای آنها آموزش هوش مصنوعی را در اولویت قرار دادهاند.
آموزش ساخت یا شکست است، به خصوص برای ژنرال Z
منابع مختلفی برای توسعهدهندگان وجود دارد تا تخصص هوش مصنوعی را کسب کنند، از برنامههای شرکتی گرفته تا دورههای آنلاین، اما این به کارفرمایان بستگی دارد که به نیروی کار خود برای شروع کمک کنند. بسیاری از شرکتهای فناوری اکنون برنامههای ارتقاء مهارت داخلی را ارائه میکنند – در واقع، 90 درصد از کارکنان مورد بررسی نشان دادند که شرکتهای آنها نوعی آموزش هوش مصنوعی را ارائه میدهند.
و بسیار مهم است که انجام دهند. برای ژنرال Z، این آموزش باعث شکستن معامله می شود – 50٪ اگر شرکت آنها در مورد این فناوری به آنها آموزش نمی داد، به دنبال شغل جدید می گردند. ما این را در Amdocs نیز دیدهایم، با رشد 76 درصدی کارمندان که در چنین برنامههایی شرکت کردهاند.
روی کار آمدن تیم
برای اطمینان از استقرار موفقیتآمیز، تیمهای منابع انسانی و فناوری میتوانند در زمینههایی که به بهترین وجه برای یکپارچهسازی هوش مصنوعی مناسب هستند، هماهنگ شوند، احتمالاً آن دسته از وظایفی که دستی و تکراری هستند. تعیین اهداف ملموس و قابل اندازهگیری امکان یک رویکرد چابک را برای یکپارچگی فراهم میکند، که در آن تیمها میتوانند در صورت عدم دستیابی هوش مصنوعی به نتایج دلخواه، حرکت کنند و تطبیق دهند.
داشتن این دادهها هنگام کار برای به دست آوردن رهبری با حمایت مالی مفید است. نتایج به خودی خود صحبت می کنند و ارزش تجاری ایجاد شده توسط مهارت های هوش مصنوعی، از دستاوردهای بهره وری گرفته تا نوآوری را برجسته می کنند.
واضح است که تیمهای فناوری به خوبی در مسیر پذیرش هوش مصنوعی هستند، اما کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که دم سگ را هنگام شروع این فرآیند تکان نمیدهد. تیمهای منابع انسانی نقش مهمی بهعنوان مشاوران استراتژیک برای کسبوکار دارند و این تخصص است که میتواند سفر آرام هوش مصنوعی را برای تیمهای فناوری تضمین کند.
منبع: https://aibusiness.com/ai-policy/supporting-tech-workers-on-the-road-to-ai-mastery