حالت AI Google: تکامل بعدی در فناوری جستجو


غذای اصلی: 

  • Google حالت AI را در 5 مارس 2025 به عنوان یک ویژگی جستجوی آزمایشی اعلام کرد که در نمای کلی AI با قابلیت های استدلال پیشرفته و یک رابط مکالمه گسترش می یابد.
  • ساخته شده بر روی یک نسخه سفارشی از Gemini 2.0 ، با انجام چندین جستجوی مرتبط به طور همزمان ، نمایش داده های پیچیده چند بخشی را انجام می دهد.
  • این ویژگی که در حال حاضر در دسترس مشترکان Google One AI Premium از طریق آزمایشگاه ها در دسترس است ، این ویژگی نشان دهنده تغییر قابل توجهی در تجربه جستجو در حالی است که سؤالات مهمی را در مورد آینده ترافیک وب و روابط ناشر مطرح می کند.

درک حالت AI Google: فراتر از جستجوی سنتی

منبع: https://labs.google.com

Google رسماً AI Mode را معرفی کرده است ، یک ویژگی آزمایشی که نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در نحوه تعامل کاربران با موتور جستجو است. نمای کلی AI، که گزارش های Google اکنون توسط بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. ¹ در حالی که بررسی های AI قبلاً تغییر کرده است که تعداد کاربران نتایج جستجو را تجربه می کنند ، AI Mode این تکامل را چند قدم جلوتر می برد و یک تجربه جستجوی اساساً متفاوت را ایجاد می کند که بیشتر شبیه تعامل با یک دستیار هوش مصنوعی از جستجوی وب سنتی است.

حالت AI از یک نسخه سفارشی از جمینی 2.0Google’s advanced large language model, to provide responses that incorporate more advanced reasoning, thinking, and multimodal capabilities.¹ The primary distinction between AI Mode and standard search is the ability to handle nuanced, multi-part questions that would typically require multiple separate searches to resolve.¹ Instead of producing a list of links that might contain relevant information, AI Mode synthesizes information from across the web to generate comprehensive responses directly within the search interface.³

معماری و قابلیت های فنی

آنچه حالت AI را از هر دو دستیاری سنتی و دستیاران AI مستقل جدا می کند ، ادغام عمیق آن با سیستم های اطلاعاتی گسترده Google است. این ویژگی قابلیت های استدلال Gemini 2.0 را با نمودار دانش Google ، بانکهای اطلاعاتی اطلاعات در دنیای واقعی و داده های خرید برای میلیاردها محصول ترکیب می کند. این ادغام حالت AI را قادر می سازد پاسخ هایی را ارائه دهد که نه تنها از نظر متنی مرتبط هستند بلکه کنونی و جامع هستند.

جنبه خاصی از حالت هوش مصنوعی استفاده از آن از آنچه Google می نامد یک تکنیک “طرفداران پرس و جو” است.-هنگامی که یک کاربر یک سؤال را ارائه می دهد ، سیستم به طور همزمان چندین جستجوی مرتبط را در میان زیرنویس های مختلف و منابع داده ارائه می دهد. سپس این نتایج را برای ایجاد یک پاسخ منسجم ، آسان برای درک و تأثیرگذاری بیشتر از این که می تواند از آن استفاده می کند ، از نظر عاطفی و عوارض استفاده می کند. هنگام کاوش در یک موضوع پیچیده ، اما آن را با راندمان قابل توجهی بیشتر اجرا می کند.

حالت AI همچنین از تعامل چند حالته پشتیبانی می کند و به کاربران امکان می دهد با استفاده از متن ، صدا یا تصاویر جستجو کنند. این انعطاف پذیری باعث می شود این ویژگی در زمینه های مختلف و برای انواع مختلف نیازهای اطلاعاتی در دسترس باشد. به عنوان مثال ، کاربران می توانند تصویری از یک شی را بارگذاری کرده و سؤالات مفصلی در مورد آن بپرسند ، و اطلاعات بصری و متنی را به روش هایی که جستجوی سنتی نمی تواند در آن قرار دهد ، بپرسند.

از نمای کلی AI تا حالت AI: مسیر تکاملی

منبع: https://blog.google

برای درک اهمیت حالت AI ، مهم است که بررسی کنیم که چگونه گوگل به تدریج هوش مصنوعی را در تجربه جستجوی خود ادغام کرده است. نمای کلی هوش مصنوعی ، که خلاصه های تولید شده توسط AI را در بالای نتایج جستجو ارائه می دهد ضمن حفظ لیست سنتی پیوندهای وب زیر ، اولین مرحله اصلی این انتقال را نشان می دهد. این ویژگی به طور گسترده اتخاذ شده است ، با گزارش Google که بیش از یک میلیارد نفر اکنون از نمای کلی استفاده می کنند.

در 5 مارس 2025 ، گوگل اعلام کرد که نمای کلی هوش مصنوعی را با قابلیت های Gemini 2.0 در ایالات متحده به روز کرده است ، به طور خاص برای رسیدگی به نمایش داده های بهتر مربوط به برنامه نویسی ، ریاضیات پیشرفته و سؤالات چندمادی. علاوه بر این ، شرکت با از بین بردن نیازهای AI با حذف نیاز به علامت و در دسترس بودن در دسترس بودن و افزایش در دسترس بودن در دسترس بودن ، افزایش یافته است. جستجوی AI-Assired به عنوان یک ویژگی استاندارد و نه یک پیشنهاد حق بیمه.

حالت AI مرحله بعدی را در این تکامل نشان می دهد و یک تجربه جستجوی همهجانبه AI را ایجاد می کند. بر خلاف نمای کلی هوش مصنوعی ، که نتایج جستجوی سنتی را با خلاصه هوش مصنوعی تکمیل می کند ، حالت AI کل رابط را به مکالمه با یک دستیار هوش مصنوعی تبدیل می کند که به منابع اطلاعاتی گسترده Google دسترسی دارد. این تغییر پیامدهای عمیقی برای نحوه تعامل کاربران با اطلاعات آنلاین دارد و چگونه سازندگان محتویات به مخاطبان خود می رسند.

روشهای در دسترس بودن و دسترسی فعلی

در حال حاضر ، حالت AI یک ویژگی آزمایشی است که از طریق Google Labs موجود است و در ابتدا دسترسی به آن محدود است Google One AI Premium مشترکین در ایالات متحده. این رویکرد اندازه گیری شده اندازه گیری شده Google را قادر می سازد تا بازخورد را جمع کند و سیستم را قبل از اجرای گسترده تر اصلاح کند. کاربرانی که در این برنامه پذیرفته شده اند می توانند از طریق چندین روش به حالت AI دسترسی پیدا کنند:

روش اول شامل بازدید از www.google.com ، وارد کردن یک سؤال در نوار جستجو و ضربه زدن به برگه “حالت AI” است که در زیر نوار جستجو در کنار فیلترها برای همه ، تصاویر ، فیلم ها و غیره ظاهر می شود. در برنامه Google ، آنها می توانند روی نماد حالت AI در زیر نوار جستجو در صفحه اصلی ضربه بزنند. علاوه بر این ، یک میانبر “Go Deeper” در پایین نمای کلی AI وجود دارد که کاربران را به تجربه جدید سوق می دهد.

این رویکرد دقیق و افزایشی برای خاموش کردن حالت AI نشان دهنده آگاهی گوگل از پتانسیل و چالش های مرتبط با استقرار سیستم های پیشرفته AI در مقیاس است. این شرکت اذعان می کند که ، مانند هر محصول AI در اوایل مرحله ، موضوعاتی برای پرداختن به آنها وجود خواهد داشت ، از جمله پاسخ هایی که به نظر می رسد ناخواسته شخصیتی را اتخاذ می کنند یا نظرات خاصی را منعکس می کنند.

سوال محتوای وب: پیوندها و تأثیر ناشر

شخصی که به داده های تجزیه و تحلیل نمایش داده شده در صفحه رایانه ای که در صفحه رایانه نمایش داده می شود ، به دنبال تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد با استفاده از حالت AI است.

یک نگرانی اصلی در مورد حالت هوش مصنوعی ، تأثیر احتمالی آن بر الگوهای ترافیک وب و ناشرانی است که برای تعامل مخاطبان به Google اعتماد می کنند. در حالی که گوگل تأکید می کند که “کمک به مردم برای کشف محتوا از وب برای رویکرد ما اساسی است” ، سؤالات قانونی در مورد اینکه آیا کاربران در صورتی که بتوانند پاسخ های جامع را مستقیماً در رابط جستجو دریافت کنند ، به وب سایت ها می پردازند.

براساس گزارش های کاربران اولیه ، حالت AI شامل پیوندهایی به وب سایت های منبع است ، اگرچه شاید کمتر از آنچه در مطالب نمایشی گوگل نشان داده شده است. google بیان می کند که “حالت هوش مصنوعی” به طور برجسته پیوندهای مربوط به افراد را برای یافتن صفحات وب و محتوا که ممکن است به آنها کمک کند ، می خواهد که ممکن است به عنوان “ممکن است” را تعیین کند که چه زمانی و چگونه پیوند را مشخص می کند و چگونه می تواند به عنوان مثال و بهترین اطلاعات را تعیین کند. وظیفه در یک وب سایت خارجی ، مانند رزرو بلیط.

با این وجود ، نگرانی هایی در صنعت نشر در مورد کاهش احتمالی نرخ کلیک از طریق وجود دارد. همانطور که یکی از Observer در Platformer Platformer Tech خاطرنشان کرد ، حالت AI می تواند به معنای “کلیک کمتر و رقابت بیشتر” برای ناشران باشد. ⁴ بر خلاف نمای کلی AI ، که در درجه اول خلاصه نکات کلیدی است ، AI Mode چندین منبع را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می کند و پاسخ های پیشرفته تری ایجاد می کند ، و به طور بالقوه نیاز به کاربران برای بازدید از وب سایت های شخصی را کاهش می دهد.

پیامدهای برای بهینه سازی موتور جستجو و استراتژی محتوا

برای مشاغل و سازندگان محتوا که به ترافیک جستجو تکیه می کنند ، حالت AI هم یک چالش و هم یک فرصت را نشان می دهد. از یک طرف ، اگر کاربران بتوانند بدون کلیک بر روی وب سایت ها ، پاسخ های جامع دریافت کنند ، ممکن است استراتژی های بهینه سازی موتور جستجوی سنتی مؤثر باشد. از طرف دیگر ، داشتن محتوا به عنوان منبع در پاسخ های حالت AI به طور بالقوه می تواند دید و اقتدار برند را افزایش دهد.

در حال حاضر ، Google هیچ ابزار گزارشگری را در کنسول جستجو مربوط به حالت AI ارائه نمی دهد ، و این مسئله را برای ناشران دشوار می کند تا نحوه استفاده از محتوای آنها را ردیابی کنند پاسخهای تولید شده AI.² وقتی در مورد این سؤال سؤال شد ، گوگل پاسخ روابط عمومی معمولی را ارائه داد و اظهار داشت: “ما در حال حاضر چیزی برای به اشتراک گذاشتن در مورد ابزارهای گزارش دهی برای این آزمایش نداریم ، اما به شما اطلاع می دهد که آیا این تغییر می کند.” ² این عدم شفافیت لایه دیگری از پیچیدگی را برای سازندگان محتوا که سعی در سازگاری با این چشم انداز جستجو دارند ، اضافه می کند.

تحولات آینده و پیامدهای گسترده تر

منبع: https://blog.google

با نگاهی به جلو ، گوگل اظهار داشته است که در حال حاضر در حال پیشرفت در حالت AI است ، از جمله پاسخ های بصری بیشتر با تصاویر و فیلم ، قالب بندی غنی تر و روشهای بهبود یافته برای دسترسی به محتوای وب مفید. به ویژه ، Google برنامه هایی را برای اضافه کردن چرخ فلک های غنی از پیوندها ذکر کرده است که در نسخه های نمایشی نشان داده شده است ، اما در حال حاضر در نسخه زنده محدود شده است.

معرفی حالت AI همچنین نشانگر تغییر گسترده تری در فناوری جستجو به سمت سیستم های مکالمه ای و آگاه تر است که می تواند نیازهای اطلاعاتی ظریف کاربران را بهتر درک و برطرف کند. این رویکرد نشان دهنده عزیمت قابل توجهی از الگوی جستجوی سنتی مبتنی بر کلمات کلیدی است که ده ها سال بر اینترنت حاکم شده است.

در عین حال ، حالت AI سؤالات مهمی را در مورد نحوه فیلتر ، ارائه و ارائه اطلاعات به صورت آنلاین ایجاد می کند. از آنجا که موتورهای جستجو به طور فزاینده ای دسترسی ما به اطلاعات را از طریق سیستم های هوش مصنوعی واسطه می کنند ، موضوعات شفافیت ، تعصب و پایداری اقتصادی ایجاد محتوا بسیار فشرده می شود. این ملاحظات احتمالاً بحث های مداوم در مورد نقش هوش مصنوعی در جستجو و آینده اکوسیستم وب را شکل می دهد.https://aigptjournal.com/explore-ai/ai-toolkit/ai-search-engine-vs-trationitional/

پایان

حالت AI Google نشان دهنده یک نقطه عطف مهم در تکامل فناوری جستجو است و قابلیت های استدلال پیشرفته هوش مصنوعی را با سیستم های اطلاعاتی گسترده Google برای ایجاد یک تجربه جستجوی تعاملی و جامع تر ترکیب می کند. با اینكه كاربران بتوانند سؤالات پیچیده ای را بپرسند و در مباحث پیگیری مشاركت كنند ، AI Mode جستجوی Google را از ابزاری برای یافتن اطلاعات به یك همراه پژوهشی كه قادر به بررسی و توضیح موضوعات پیچیده است ، تبدیل می كند.

چرخش اندازه گیری شده این ویژگی نشان دهنده یک رویکرد متفکرانه برای نوآوری است که پیشرفت فناوری را با کنترل کیفیت و بازخورد کاربر متعادل می کند. Google در حال آزمایش حالت AI “به طور گسترده با آزمایش کنندگان قابل اعتماد” و انجام “ارزیابی های داخلی دقیق با استفاده از روشهایی است که ما ده ها سال است که در جستجوی آن هستیم.”

معرفی حالت AI همچنین نشانگر تغییر گسترده تری در فناوری جستجو به سمت سیستم های مکالمه ای و متنی بیشتر است که می تواند نیازهای اطلاعاتی ظریف کاربران را بهتر درک و برطرف کند. از آنجا که این فناوری بالغ می شود و به طور گسترده ای در دسترس قرار می گیرد ، ممکن است انتظارات جدیدی را برای آنچه که موتورهای جستجو باید قادر باشند ، ایجاد کند ، و به طور بالقوه بر توسعه ویژگی های مشابه در صنعت تأثیر می گذارد.

استنادها

1. راغاوان ، پرابکار. “معرفی حالت AI در جستجو: یک تجربه جستجوی مفید ، بصری و طبیعی.” وبلاگ Google ، 5 مارس 2025.

2. سالیوان ، دنی. “Google حالت AI را معرفی می کند: جستجوی پیشرفته با Gemini 2.0.” زمین جستجو ، 5 مارس 2025.

3. جانسون ، سارا. “حالت AI Google: یک بررسی دستی از تجربه جستجوی جدید.” TechCrunch ، 6 مارس 2025.

4. نیوتن ، کیسی. “حالت AI Google می تواند الگوهای ترافیک ناشر را تغییر شکل دهد.” Platformer ، 7 مارس 2025.

5. نادیم ساروار. “حالت Google AI جستجو را دوباره معرفی می کند. من نگرانم – و شما هم باید باشید. “ روندهای دیجیتال ، 5 مارس 2025.

پست حالت AI Google: تکامل بعدی در فناوری جستجو برای اولین بار ظاهر شد مجله AI GPTبشر



منبع:aigptjournal.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *