حالت AI در جستجو: گام گوگل به سمت جستجوی اکشن گرا


غذای اصلی

  • حالت AI در جستجو راه اندازی شده 21 اوت 2025، اضافه کردن ویژگی های “عامل” که به انتقال از سؤالات به اقدامات کمک می کند ، با شروع رزرو رستوران.
  • Rollout شامل 180+ کشور و سرزمین به زبان انگلیسی ، اگرچه همه ویژگی ها در همه جا یا برای همه کاربران در دسترس نیستند.
  • در 8 سپتامبر 2025، گوگل اضافه کرد پنج زبان: هندی ، اندونزیایی ، ژاپنی ، کره ای و برزیل پرتغالی.
  • زودهنگام شخصی سازی در ناهار خوری فقط برای کاربران آمریکایی در آزمایشگاه ها در دسترس است و ویژگی هایی مانند رزرو ممکن است به برنامه های خاصی مانند AI Ultra نیاز داشته باشد.
  • پیوندهای منبع معمولاً با نتایج ظاهر می شوند تا بتوانیم جزئیات را دوبار بررسی کنیم ، اما ممکن است در دسترس بودن با پرس و جو و حالت متفاوت باشد.

حالت AI در جستجو چیست و چرا احساس می کند متفاوت است

حالت AI در جستجو نحوه استفاده ما را تغییر می دهد گوگلبشر به جای اینکه فقط لیستی از پیوندها را نشان دهیم ، مراحل مورد نیاز ما را ترتیب می دهد درک ، مقایسه و عملبشر گوگل آن را به طور رسمی معرفی کرد 21 اوت 2025، با ویژگی های جدید “عامل” – کلهایی که می توانند اقدامات عملی مانند یافتن رزرو رستوران ها انجام دهند ، در حالی که به ما اجازه می دهد اقدام نهایی را انتخاب کنیم.

این امر باعث می شود که جستجوی کمتر مانند مدیریت پشته زبانه های باز و بیشتر شبیه حرکت مستقیم به سمت یک هدف باشد. اما توجه به این نکته حائز اهمیت است: همه ویژگی ها در همه جا زندگی نمی کنند. برخی از پیشرفته ترین گزینه ها محدود به کاربران آمریکایی است که در آن ثبت نام کرده اند آزمایشگاهها، و در برخی موارد ، به مشترکین در AI Ultra Google برنامه1

چگونه حالت AI در جستجو کار می کند (با برخی از احتیاط ها)

منبع: گوگل

اگر جستجو کنیم “شام جمعه ساعت 7 بعد از ظهر در مرکز شهر ، میز برای چهار ، بدون صدف”، حالت AI می تواند:

1. درخواست ما ، از جمله زمان ، اندازه گروه و ترجیحات را تفسیر کنید.

2. مسابقات احتمالی را از سایت های قابل اعتماد و سیستم عامل های رزرو جمع کنید.

3. یک لیست کوتاه با پیوندها ارائه دهید تا بتوانیم مستقیماً رزرو کنیم.2

کلید اینجاست لینکبشر گوگل بر شفافیت تأکید می کند ، معمولاً منابع قابل کلیک را ارائه می دهد تا بتوانیم قبل از تعهد ، منوها ، بررسی ها یا خط مشی ها را تأیید کنیم. با این وجود ، “همیشه” خیلی قوی است – بسته به پرس و جو یا نمای ، خلاصه ها ممکن است قبل از پیوندها ظاهر شوند. با این حال ، در بیشتر موارد ، پیوندهای منبع برای کمک به ما در بررسی دوبار گنجانده شده است.

جایی که کار می کند و چه کسی می تواند از آن استفاده کند

  • Global Rollout: حالت AI اکنون به زبان انگلیسی در دسترس است 180+ کشور و سرزمین، اما هر منطقه دسترسی مساوی به هر ویژگی ندارد.
  • پشتیبانی از زبان: در 8 سپتامبر 2025، Google پشتیبانی را گسترش داد پنج زبان جدید—hindi ، اندونزی ، ژاپنی ، کره ای و برزیلی پرتغالی.
  • محدودیت های ویژگی: به عنوان مثال ، رزرو رستوران ها فقط در ایالات متحده زندگی می کنند و نیاز به انتخاب آزمایشگاه دارند. انواع دیگر کار ، مانند بلیط های رویداد یا رزرو خدمات محلی ، برنامه ریزی شده است اما هنوز کاملاً منتشر نشده است.

بنابراین در حالی که این راه اندازی جهانی بود ، مجموعه کامل ویژگی ها به موقعیت مکانی ، زبان و برنامه کاربر بستگی دارد.

شخصی سازی که ما کنترل می کنیم

Google با شروع می شود پیشنهادات ناهار خوری شخصی در ایالات متحده برای افرادی که حالت AI را در آزمایشگاه ها آزمایش می کنند. اگر ترجیحات خود را به اشتراک بگذاریم – به عنوان منوهای وگان یا رستوران های ساکت تر – این سیستم منعکس کننده این گزینه ها در نتایج است.1

اما این اتوماتیک نیست. ما می توانیم تنظیمات شخصی سازی خود را در هر زمان مشاهده یا تنظیم کنیم ، یا آنها را کاملاً خاموش کنیم. این کنترل مهم است ، زیرا در حالی که شخصی سازی به سرعت بخشیدن به کارها کمک می کند ، ما هنوز انتخاب نهایی را انجام می دهیم که توسط منابع مرتبط پشتیبانی می شود.

کمک عامل: در عمل به معنای آن است

منبع: گوگل

کلمه عامل به سادگی معنی دارد حالت AI می تواند مراحل عملی از طرف ما به عنوان مثال ، اگر بخواهیم “رستوران های ایتالیایی در 7 روز جمعه باز شوند” ، می تواند:

  • دهانه های میز را در میان شرکای خود مانند OpenTable ، Resy یا Tock بکشید.
  • این نتایج را با ترجیحات ما (زمان ، غذاها ، بودجه) مطابقت دهید.
  • آنها را با پیوندها ارائه دهید تا بتوانیم رزرو را تمام کنیم.

این باعث می شود روند سریعتر شود ، اما هنوز جهانی نیست. ویژگی هایی مانند این محدود به بازارهای خاص و گاهی اوقات به ردیف اشتراک های بالاتر است.

سناریوهای روزمره (با محدودیت های واقع بینانه)

یک وعده غذایی را برنامه ریزی کنید

در گروه آزمایشگاه های ایالات متحده ، جایی که ناهار خوری است ، به خوبی کار می کند شخصی سازی زنده است در مناطق دیگر ، ما هنوز ممکن است همان ویژگی ها را نبینیم.

محصولات را مقایسه کنید

حالت AI می تواند بررسی ها و مشخصات مربوط به مواردی مانند “بسته های روزانه زیر 100 دلار” را خلاصه کند ، سپس به فروشندگان پیوند دهید. این به طور گسترده ای کار می کند ، اگرچه چگونه نتایج به نظر می رسد ممکن است به مرحله چرخش کشور بستگی داشته باشد.

خدمات محلی را پیدا کنید

ما می توانیم “یک شیر آب نشتی را در نزدیکی من صبح شنبه” تایپ کنیم و ارائه دهندگان را با در دسترس بودن ببینیم. با این وجود ، ادغام برنامه ریزی برنامه ریزی شده است ، به طور کامل از بین نرود ، بنابراین در دسترس بودن به موقعیت مکانی و مشارکت Google بستگی دارد.

به روزرسانی ها از زمان راه اندازی

فقط در چند هفته:

  • 21 اوت 2025: Google حالت AI را در سطح جهانی به زبان انگلیسی راه اندازی کرد 180+ کشور و سرزمین.
  • 8 سپتامبر 2025: پنج زبان اضافه شد – هندی ، اندونزیایی ، ژاپنی ، کره ای ، پرتغالی برزیلی – دسترسی به آن.4،5
  • دسترسی به آزمایشگاه ها در ایالات متحده: ناهار خوری و رزرو شخصی محدود به کاربران آزمایش AI از طریق آزمایشگاه ها محدود می شود ، که اغلب به AI Ultra نیاز دارند.3

حرف آخر

منبع: گوگل

حالت AI در جستجو جستجوی روزمره را بیشتر از حرکت به سمت نتیجه می کند تا اینکه بی وقفه مرور شود. اما ارزش این را دارد که انتظارات را واقع بینانه نگه دارید:

  • روال جهانی واقعی است ، اما برخی از ویژگی ها هنوز هم از نظر مکان ، زبان یا برنامه محدود هستند.
  • پیوندهای منبع معمولاً برای شفافیت درج می شوند ، اما در هر مورد تضمین نمی شوند.
  • شخصی سازی اختیاری است و در هر زمان قابل تنظیم یا خاموش است.

اگر ما آن را به عنوان یک ابزار در حال توسعه رفتار کنیم – اکنون برای برخی از کارها و به طور پیوسته گسترش می یابد – چگونه مشخص می شود حالت AI در جستجو در حال شکل گیری مرحله بعدی در نحوه یافتن و عمل به اطلاعات است.1،2،4

پست حالت AI در جستجو: گام گوگل به سمت جستجوی اکشن گرا برای اولین بار ظاهر شد مجله AI GPTبشر



منبع:aigptjournal.com