تویوتا، تیم NTT در پروژه تحرک هوش مصنوعی 3.3 میلیارد دلاری


خودروساز ژاپنی تویوتا در حال همکاری با شرکت Nippon Telegraph and Telephone Corporation (NTT) برای توسعه یک سیستم کمک راننده است که از هوش مصنوعی برای جلوگیری از حوادث

این زوج قصد دارند 3.3 میلیارد دلار در یک پلتفرم جدید به اصطلاح هوش مصنوعی متحرک سرمایه گذاری کنند که از مقادیر زیادی داده برای پشتیبانی از فناوری کمک راننده استفاده می کند. هدف آنها این است که تا سال 2028 سیستم را برای استفاده اولیه آماده کنند.

این سیستم از حسگرهایی برای جمع‌آوری داده‌ها در محیط‌های ترافیکی اطراف استفاده می‌کند، که سپس در زمان واقعی برای پیش‌بینی احتمال تصادف و کنترل خودکار وسایل نقلیه برای جلوگیری از برخورد تجزیه و تحلیل می‌شود.

اگرچه تویوتا و NTT پشت این برنامه هستند، اما این برنامه بسیار بلندپروازانه است، به طوری که این دو نفر می گویند: “ما تصور می کنیم که این برنامه نه تنها توسط دو شرکت، بلکه توسط طیف گسترده ای از صنعت، دولت و دانشگاه استفاده شود. شرکا.”

این سیستم از نسل بعدی پلت فرم ارتباط نوری IOWN (شبکه نوری و بی سیم نوآورانه) که توسط NTT برای مدیریت حجم زیادی از داده ها در حال توسعه است، استفاده خواهد کرد. انتظار می رود که IOWN از 6G پشتیبانی کند.

همچنین از کارهایی که تویوتا برای توسعه وسایل نقلیه نرم‌افزاری انجام می‌دهد سود خواهد برد، جایی که ایمنی و امنیت از قبل در اولویت هستند.

از جمله سناریوهای خاصی که این پلتفرم برای کمک به آنها پیش بینی شده است، جلوگیری از برخورد در آب و هوای نامناسب، مانند مه، و آسان تر کردن ادغام در بزرگراه ها است.

مرتبط:ربات تحویلی خودران ارتقاء هوش مصنوعی را دریافت می کند. Uber Eats استقرار 2000 دستگاه در سال 2025

تویوتا و NTT سه عنصر کلیدی را که پلتفرم را تشکیل می‌دهند و نحوه عملکرد آن شناسایی کردند.

اول، مراکز داده برای تجزیه و تحلیل و پردازش داده های تولید شده از طریق IOWN در مکان های خاصی ایجاد می شود. هدف این است که آنها را در مناطق غنی از انرژی های تجدیدپذیر قرار دهیم تا این فرآیند پایدارتر شود.

ثانیاً خود زیرساخت واقعی وجود دارد که برای محیط های مختلف ترافیکی و مناطق شهری، مناطق روستایی و حومه شهر مناسب خواهد بود. ادعا شده است که این بسیار قابل اعتماد خواهد بود، با ارتباطات کم تاخیر برای حجم زیادی از داده.

سپس، البته، هوش مصنوعی از هر دوی این موارد برای مطالعه و یادگیری استفاده می کند و تحرک ایمن تری را ارائه می دهد.

همانطور که در مورد دامنه برنامه، چارچوب زمانی نیز جاه طلبانه است. اولین پیاده‌سازی می‌تواند تنها در سه سال آینده انجام شود، با هدف «پذیرش گسترده» از سال 2030 به بعد.

تویوتا و NTT روی پروژه‌های قبلی، از جمله مشارکت برای توسعه یک همکاری مشترک، همکاری کرده‌اند ماشین متصل در سال 2017 و یک همکاری متمرکز بر شهرهای هوشمند که در سال 2020 اعلام شد.





منبع: https://aibusiness.com/intelligent-automation/toyota-ntt-team-on-3-3b-ai-mobility-project