
طبق برخی پیش بینی های اخیر ، بازار جهانی هوش مصنوعی (AI) می تواند برسد علامت 2 تریلیون دلار تا سال 2030. بخش بازار برنامه های کاربردی موبایل نیز در حال رشد است ، اما خیلی سریع نیست. با کمال تعجب ، برنامه های هوش مصنوعی و تلفن همراه در هم تنیده شده اند. کارشناسان روش های مختلفی برای استفاده از هوش مصنوعی در توسعه برنامه های تلفن همراه می بینند. بیایید در مورد چشم انداز و پیش بینی های مربوط به نقش هوش مصنوعی در این زمینه با کارشناس شناخته شده ما ، اولگ سوخوکوف بحث کنیم.
اولگ سوخوروکوف حرفه ای در ایجاد برنامه های تلفن همراه است. وی با کار برای Readdle (پورتلند ، یا ، ایالات متحده) ، وی پیشگام طراحی نهایی به تقویم ها ، یکی از برنامه های بارگیری شده در تقویم در فروشگاه App بود. او تلاش های طراحی را در چندین سیستم عامل از جمله آیفون ، آی پد ، مک ، اپل واچ ، Vision Pro و CarPlay انجام داد و از تجربیات کاربر بدون درز و قوام طراحی بصری با کیفیت بالا اطمینان داد. این برنامه بیش از 30 میلیون بار بارگیری و نصب شده است. این شرکت همچنین در سال 2021 جایزه معتبر Red Dot را به دلیل “کیفیت عالی و طراحی ارتباطات” کسب کرده است. در این نقش ، وی همچنین از طراحان خردسال راهنمایی کرد و در مورد بهترین شیوه ها در طراحی UI/UX راهنمایی کرد و نوآوری خلاق را در تیم تشویق کرد. رهبری وی تضمین می کرد که تقویم ها به طور مداوم برآورده شده و از انتظارات کاربر فراتر رفته و باعث تقویت شهرت خود به عنوان یک رهبر بازار در ابزارهای بهره وری می شوند.
اولگ ، به عنوان یک طراح با تجربه محصول ، چگونه می توانید مدل تعامل ایده آل بین برنامه های کاربردی موبایل و فن آوری های هوش مصنوعی را در چشم انداز فناوری در حال تحول امروز پیش بینی کنید؟
مدل تعامل ایده آل بین برنامه های کاربردی تلفن همراه و فن آوری های هوش مصنوعی ، یکی از مواردی است که نه تنها نیازهای کاربر و اهداف تجاری را برآورده می کند بلکه یک پل بصری و تقریباً نامرئی بین قصد انسان و قدرت فناوری ایجاد می کند. هوش مصنوعی باید بدون اینکه آنها را تحت الشعاع قرار دهد ، قابلیت های کاربر را ارتقا بخشد و یکپارچه در زندگی روزمره آنها ادغام شود. به نظر من ، آینده برنامه های کاربردی AI بر روی سه رویکرد استراتژیک ساخته شده است:
هوش مصنوعی در دستگاه: اولویت های موجود در اینجا عملکرد حریم خصوصی ، سرعت و عملکرد آفلاین است. هوش مصنوعی در دستگاه ، ارزش فوری را ارائه می دهد ، مانند تقویت عکس ، ترجمه متن یا ردیاب های بهداشتی که داده ها را بدون اتصال ابر پردازش می کنند. این امر به ویژه برای کارهایی که نیاز به پاسخگویی در زمان واقعی و محرمانه بودن دارند بسیار مهم است.
هوش مصنوعی مبتنی بر ابر: با استفاده از فن آوری های ابر ، پتانسیل پردازش داده های در مقیاس بزرگ و محاسبات پیچیده را باز می کند. این رویکرد پایه و اساس دستیاران هوشمند ، سیستم های توصیه و تجزیه و تحلیل است که برنامه ها را قادر می سازد تا به دلیل قدرت محاسباتی محدود ، روندها را در سطح غیرقابل دستیابی برای دستگاه های محلی آموخته و پیش بینی کنند.
مدل های ترکیبی: “میانگین طلایی” اغلب در راه حل های ترکیبی یافت می شود ، جایی که هوش مصنوعی در دستگاه های کاربردی سریع ، اقدامات خصوصی و هوش مصنوعی مبتنی بر ابر را انجام می دهد ، تجزیه و تحلیل عمیق تر و سازگاری طولانی مدت را فراهم می کند. به عنوان مثال ، یک برنامه تناسب اندام ممکن است مراحل محلی را هنگام استفاده از ابر محاسبه کند تا توصیه های شخصی را بر اساس داده های بلند مدت تولید کند.
نکته اصلی فقط ایجاد راه حل های کاربردی نیست بلکه با پیش بینی نیازهای آنها ، کاربران را غافلگیر و خوشحال می کند. هوش مصنوعی یکپارچه نه تنها تجربه کاربر را تغییر می دهد بلکه در حال حاضر ، مشاغل را به سطح مبتکران که استانداردهای جدیدی را در صنعت تعیین می کنند ، بالا می برد.
آیا باید از هوش مصنوعی در درجه اول برای ارتقاء توسعه برنامه های تلفن همراه استفاده شود ، یا باید به عنوان یک ویژگی کاربردی برای کاربران نهایی باشد؟
این یک سناریوی “یا یا” نیست. هر دو رویکرد دارای مزایای منحصر به فرد هستند و یکدیگر را از بین نمی برند – در واقع ، آنها یکدیگر را تکمیل می کنند – و ترکیب آنها اغلب بیشترین ارزش را ارائه می دهد.
هوش مصنوعی در توسعه:
هوش مصنوعی می تواند به طور قابل توجهی روند توسعه برنامه را بهبود بخشد و کیفیت را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، ابزارهای دارای AI با آزمایش خودکار ، تشخیص اشکال یا یاری کمک می کنند طراحی UI/UX تنظیمات مبتنی بر داده های کاربر. در تجربه من ، ابزارهای هوش مصنوعی به ساده سازی وظایف روتین که برای مصرف زمان قابل توجهی استفاده می کردند ، کمک می کند. به عنوان مثال ، ساختاری حجم زیادی از داده های کاربر و تجزیه و تحلیل آن با درک رفتار و تنظیمات کاربر به اولویت بندی ویژگی ها کمک می کند. علاوه بر این ، هوش مصنوعی وظایفی مانند تولید داده های آزمون را برای کاوش در سناریوهای مختلف ساده می کند ، و اطمینان حاصل می کند که حالت های مختلف طراحی کاملاً مورد بررسی و اجرای مؤثر قرار می گیرند. قبل از اتخاذ هوش مصنوعی ، این کارها بسیار وقت گیر و پر مصرف منابع بود.
هوش مصنوعی به عنوان ویژگی کاربر:
در این نقش ، هوش مصنوعی عملکرد برنامه را افزایش می دهد و نتایج کاربر با کیفیت بالاتر و سریعتر را ارائه می دهد. مثالها شامل توصیه های شخصی برای موسیقی و نمایش ها (مانند Spotify و Netflix) ، بررسی دستور زبان و تهیه پیش نویس ایمیل (همانطور که در مشتری ایمیل Spark مشاهده می شود) یا رابط های مکالمه (chatbots). این ویژگی ها تجربیات بسیار متناسب ، افزایش تعامل و رضایت را در اختیار کاربران قرار می دهد.
ترکیب این رویکردها به بهترین نتیجه می رسد. استفاده از هوش مصنوعی در طول توسعه ، یک فرآیند تولید نرم و سریع تر را تضمین می کند ، در حالی که ویژگی های دارای قدرت AI برنامه ها را نه تنها کاربردی بلکه برای کاربران ضروری می سازد.