افزودن ارزش بدون جایگزینی لمس انسان


هوش مصنوعی به سرعت صنایع را متحول می کند و هوانوردی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخلاف افسانه‌های رایج، تأثیر هوش مصنوعی بر این بخش چند لایه خواهد بود – ارتقای بهره‌وری عملیاتی و افزایش تجربه مشتری بدون اینکه لزوماً جایگزین انسان در تجربه کلی شود.

فقط برخی از مردم متوجه می شوند که هوش مصنوعی به طور فزاینده ای حضور خود را در صنعت هوانوردی احساس می کند. واقعیت این است که هوش مصنوعی در حوزه هوانوردی کنونی به خلبانی هواپیماهای خودمختار گسترش نمی یابد. با این حال، کاربرد در این زمینه در سایر جبهه ها بسیار زیاد است. کاربردهای اصلی هوش مصنوعی امروزه به ارتباط با مشتری مربوط می شود. شرکت‌های چارتر جت و خطوط هوایی مهم استفاده از سیستم‌های خودکار را به هموار کردن تعاملات و بهبود ارائه خدمات کمک می‌کنند.

با این حال، پتانسیل هوش مصنوعی در هوانوردی فراتر از خدمات مشتری ادامه دارد. یک نوآوری در این زمینه ادغام هوش مصنوعی در فرآیندهای زمان بندی است. هوش مصنوعی می‌تواند با مدیریت و درک زمان‌بندی‌های پیچیده، کارایی را در فرآیند زمان‌بندی به ارمغان بیاورد. در حالی که زمان‌بندی‌های انسانی جایگزین نمی‌شوند، هوش مصنوعی به پردازش صدها درخواست به صورت خودکار کمک می‌کند و پس از بررسی نهایی توسط “ناظر هوش مصنوعی” آنها را تایید می‌کند. این نوآوری نوید ویرانی در ساده‌سازی عملیات در بخش جت خصوصی و فراتر از آن با پیشرفت‌های کارآیی بسیار زیاد است.

مرتبط:بن بست ادغام

هوش مصنوعی در هوانوردی خصوصی

هوانوردی خصوصی یکی دیگر از بخش‌هایی است که از یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی سود زیادی خواهد برد. در صنعتی که زمان پول است، هوش مصنوعی بار کمی را که مربوط به زمان‌بندی و فرآیندهای عملیاتی است، برمی‌دارد. شرکت‌های جت خصوصی، که اغلب با افراد با ارزش خالص یا مشتریان شرکت‌ها سروکار دارند، می‌توانند از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات متناسب‌تر و کاربردی‌تر استفاده کنند. سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند انواع درخواست‌های مشتری، فرآیندهای رزرو و بهینه‌سازی برنامه پرواز را مدیریت کنند تا اطمینان حاصل شود که خدمات جت خصوصی سریع‌تر، قابل اعتمادتر و کمتر دردسرساز است.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند رویه‌های نگهداری و ایمنی هوانوردی خصوصی را افزایش دهد. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند خرابی قطعات مکانیکی احتمالی را پیش از بحرانی شدن پیش‌بینی کنند و اطمینان حاصل کنند که هواپیما همیشه در بهترین شکل ممکن نگهداری می‌شود. این امر ایمنی را بهبود می بخشد و زمان توقف را کاهش می دهد و از این رو خدمات بهتری را برای اپراتورهای جت خصوصی فراهم می کند.

کاربردهای حیاتی هوش مصنوعی در هوانوردی

تعیین دقیق یک برنامه کاربردی هوش مصنوعی پیشرو آسان نیست زیرا اکثر این سیستم ها، به ویژه در هوانوردی، بسیار اختصاصی هستند. با این حال، هوش مصنوعی مولد معمولاً نقش مهمی در پس‌زمینه سیستم‌های ارتباطی بازی می‌کند. چنین سیستم هایی، حتی اگر نیاز به بازبینی دستی و آموزش کارآمد داشته باشند، سرعت و دقت انتشار اطلاعات را افزایش می دهند.

مرتبط:بینش از چرخه هایپ گارتنر برای هوش مصنوعی

ابزار اصلی هوش مصنوعی در هوانوردی در افزایش کارایی نهفته است. سیستم‌های هوش مصنوعی به سرعت اطلاعات را پردازش و ارائه می‌کنند، عنصری حیاتی در صنعت هوانوردی که در آن داده‌های به‌موقع مبنایی برای اجرای روان و عملیات ایمن است.

اگرچه هوش مصنوعی چشم اندازهای روشنی دارد، اما ایمنی در حمل و نقل هوایی همیشه حرف اول را می زند. محیط نظارتی سختگیرانه این بخش، رویکرد آزمایشی را برای آزمایش فناوری‌های هوش مصنوعی در موقعیت‌های زنده ممنوع می‌کند. بنابراین، اطمینان از ایمن و قابل اعتماد بودن ادغام های هوش مصنوعی بسیار مهم است زیرا اشتباهات ساده در حمل و نقل هوایی ممکن است به نتایج ویرانگری منجر شود. سازمان‌های نظارتی باید ساختارهای کنترلی تهاجمی را در مورد کیفیت و دقت ایجاد کنند تا اطمینان از اجرای هوش مصنوعی تضمین شود.

آینده هوش مصنوعی در هوانوردی

چندین پیشرفت امیدوارکننده در هوش مصنوعی در هوانوردی با هدف افزایش ارتباطات، ایمنی و کارایی عملیاتی انجام شده است. مدل‌های زبان مبتنی بر هوش مصنوعی تعاملات مشتری را متحول خواهند کرد. به عنوان مثال، Bitlux روی سیستم‌های هوش مصنوعی روبه‌روی مصرف‌کننده کار می‌کند که درخواست‌های چارتر را دریافت می‌کنند و اطلاعاتی را در پروازها ارائه می‌کنند، بنابراین نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی داده‌های غیرمکالمه‌ای را برای نمایش واضح و مؤثر تفسیر می‌کند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی در حوزه‌هایی مانند کنترل ترافیک هوایی، تعمیر و نگهداری و زمان‌بندی خدمه ادغام می‌شود و در اینجاست که اطلاعات سریع‌تر و دقیق‌تر پردازش می‌شوند. این امر در کل اکوسیستم هوانوردی، از خدمه زمینی گرفته تا کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی – همه ذینفعان – موج می‌زند و عملیات ایمن‌تر و موثرتر را ایجاد می‌کند.

به عبارت دیگر، برای همه کسانی که نسبت به هوش مصنوعی محتاط هستند، باید توانایی بی‌نظیر آن در پردازش و ارائه اطلاعات با سرعت‌های باورنکردنی را درک کرده و به آن اذعان کنیم. این می تواند به شدت به عملیات هوانوردی از هوش مصنوعی منتفع شود و آن را به بخشی اجتناب ناپذیر از آینده خود تبدیل کند. آماده باشید یا نه، هوش مصنوعی بخشی از هوانوردی خواهد بود.

به طور خلاصه، اگرچه سفر هوش مصنوعی در هوانوردی اغلب هنوز در ابتدای راه است، پتانسیل آن بسیار زیاد است. اگر بتوان مسائل ایمنی را حل کرد و در نتیجه چارچوب‌های نظارتی قوی ایجاد کرد، پتانسیل واقعاً عظیم به کمک به ایجاد تغییرات معنادار در صنعت تبدیل خواهد شد.





منبع: https://aibusiness.com/verticals/ai-in-aviation-adding-value-without-replacing-the-human-touch

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *