بر اساس گزارش جدید Slack، هیاهو در مورد هوش مصنوعی مولد ممکن است در حال کاهش باشد.
نظرسنجی از بیش از 17000 کارمند میز در سراسر جهان که در 12 نوامبر منتشر شد، نشان داد که بین آرزوهای هوش مصنوعی و نرخ پذیرش ارتباط وجود ندارد. این گزارش بر موانع پذیرش هوش مصنوعی در محل کار و اینکه رهبران چگونه می توانند سؤالات مربوط به آن را روشن کنند، متمرکز شده است. کاهش جزئی در علاقه جهانی پس از نزدیک به یک سال افزایش هیجان در مورد هوش مصنوعی قابل توجه است.
کریستینا جانزر، رئیس آزمایشگاه نیروی کار Slack، در مصاحبه ای گفت: پذیرش هوش مصنوعی فقط در مورد شرکت ها نیست، بلکه در مورد کارمندان نیز هست. بیانیه مطبوعاتی. با وجود احساسات پیرامون کاهش هوش مصنوعی، کسبوکارها باید به کارمندان کمک کنند تا سفر هوش مصنوعی خود را تسریع بخشند و به مسدودکنندههای فرهنگی و سازمانی که در راه آنها ایستادهاند رسیدگی کنند.»
هوش مصنوعی ممکن است تبلیغات تبلیغاتی را برآورده نکند
Slack شاهد افزایش مداوم در پذیرش هوش مصنوعی از سپتامبر 2023 تا مارس 2024 بود. در اوج خود در مارس 2024، حدود یک سوم (32٪) کارکنان میز مورد بررسی از هوش مصنوعی برای انجام کارهای خود استفاده کرده بودند. این درصد در سه ماه گذشته شروع به کاهش یا فلات کرد.
به طور مشخص:
- ایالات متحده تنها یک درصد رشد در استفاده از هوش مصنوعی داشته است، از 32 درصد به 33 درصد کارکنان میز.
- “هیجان” در مورد کمک هوش مصنوعی به وظایف کاری در بین کارگران جهانی 6٪ کاهش یافت.
- هیجان در مورد هوش مصنوعی طی سه ماه گذشته در ایالات متحده 9 درصد کاهش یافته است
- هیجان در مورد هوش مصنوعی طی سه ماه گذشته در فرانسه 12 درصد کاهش یافته است.
تقریباً همه (99٪) مدیران مورد بررسی می گویند که امسال روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری خواهند کرد.
تقریبا نیمی از کارمندان از افشای استفاده از هوش مصنوعی برای مدیران ناراحت خواهند بود
در حالی که برخی از شرکتها برای تشویق استفاده از هوش مصنوعی ابتکاراتی از بالا به پایین ایجاد میکنند، بسیاری از کارمندان تمایلی به اشتراکگذاری استفاده از هوش مصنوعی خود ندارند: 48 درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی گفتند که از اینکه به مدیران خود بگویند از هوش مصنوعی استفاده میکنند، ناراحت نیستند. آنها می ترسیدند که استفاده از هوش مصنوعی به عنوان تقلب، منبعی برای افراد کم توان یا تنبلی تصور شود.
نکته قابل توجه، Slack از شرکتکنندگان پرسید که آیا در اشتراکگذاری استفاده از هوش مصنوعی با مدیر خود احساس ناراحتی میکنند، نه اینکه آیا اصلاً از استفاده از هوش مصنوعی ناراحت هستند یا خیر. نظرسنجیکنندگانی که راحت به اشتراک میگذارند که از هوش مصنوعی در محل کار خود استفاده میکنند، احتمالاً از آن استفاده میکنند. با این حال، ترس های اساسی هم بر فناوری و هم فرهنگ شرکت منعکس می شود.
ببینید: هوش مصنوعی می تواند خطرات امنیتی را به سازمان ها وارد کند و تیم های امنیتی.
به طور کلی، استفاده از فن آوری های بسیار تبلیغاتی به مرور زمان کاهش می یابد. اسلک خاطرنشان کرد که اتهامات بالقوه «تنبلی» و «تقلب»، این تصور که هوش مصنوعی «هنوز با هیاهوها مطابقت ندارد» و فقدان آموزش در استفاده از هوش مصنوعی، عوامل اولیهای هستند که بر دیدگاه کارکنان نسبت به این فناوری تأثیر میگذارند.
کارمندان نگران هستند که هوش مصنوعی وظایف اداری را کاهش ندهد
طرفداران هوش مصنوعی مدتها استدلال کردهاند که این فناوری با خودکار کردن وظایف معمولی به شرکتها کمک میکند و در نتیجه زمان را برای فعالیتهای معنیداری که از نتیجه یک سازمان حمایت میکنند، آزاد میکند. با این حال، گزارش Slack نشان داد که سازمانها طی چند ماه گذشته شاهد کاهش وظایف اداری نبودهاند. در عوض، بسیاری از کارمندان گمان میکنند که هوش مصنوعی میتواند منجر به کار سختتر و افزایش حجم کار شود.
جانزر گفت: «کارمندان نگران هستند که زمانی که با هوش مصنوعی صرفهجویی میکنند، بار کاری آنها را واقعاً افزایش دهد – و رهبران انتظار دارند کارهای بیشتری را با سرعت بیشتری انجام دهند. “این فرصتی را برای رهبران فراهم می کند تا معنای خود را از “بهره وری” بازتعریف کنند و الهام بخش کارمندان برای بهبود کیفیت کار خود باشند، نه فقط کمیت.”
وقتی از شرکت کنندگان پرسیده شد که می خواهند با زمان صرفه جویی شده توسط هوش مصنوعی چه کار کنند، شرکت کنندگان گفتند که برای شرکت در فعالیت های غیر کاری و ایجاد مهارت زمان می خواهند. اما وقتی از مردم پرسیده شد که احتمالاً با زمان اضافی چه میکنند، افراد وظایف اداری و کارهای اضافی روی پروژههای موجود را فهرست کردند.
رهبران تیمی که می خواهند هوش مصنوعی را ارتقا دهند چگونه می توانند نظر خود را تغییر دهند
سست – که دستیار هوش مصنوعی خود را دارد – به مدیرانی که می خواهند هوش مصنوعی را ارتقا دهند توصیه می کند:
- تمرینات تیم سازی مرتبط با هوش مصنوعی را اجرا کنید.
- از طریق کانالهای ارتباطی مناسب، از هوش مصنوعی استفاده کنید و هوش مصنوعی برنده شود.
- مدل استفاده از هوش مصنوعی در کار خود مدیران در صورت لزوم.
- تمرکز بر مهارتسازی و آموزش نحوه استفاده از هوش مصنوعی مولد.
- معنای بهرهوری را مجدداً تعریف کنید، اهداف را با پروژههای کاری خلاقانه یا خلاقانه مرتبط کنید تا انگیزهای برای دادن کار سخت به هوش مصنوعی ایجاد کنید.
- به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین ارتباط واقعی انسان شود. به ارتباطات تیم خود و روش هایی که مردم از یکدیگر درخواست کمک می کنند با “عمد” نزدیک شوید.
Slack همچنین توصیه کرد که سازمانها کارکنان خود را برای استفاده از هوش مصنوعی از طریق جلسات کوتاه و تأثیرگذار – که به عنوان «آموزش خرد» نیز شناخته میشود، آموزش دهند.
کریسی آرنولد، مدیر برنامههای کاری آینده در آزمایشگاه نیروی کار گفت: «برنامههای آموزشی هوش مصنوعی نباید کار سنگینی باشد. در Slack، ما فقط از 10 دقیقه در روز یادگیری ریز هوش مصنوعی نتایج بسیار شگفت انگیزی داشته ایم.
منبع: https://www.techrepublic.com/article/slack-workforce-study-generative-ai/